SCHODZENIE SIĘ DZIECI
6:00-7:30 – zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne.
7:30-8:00 – indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym; pozostałe dzieci zabawy dowolne
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
8:00-8:30 – zabawy ruchowe i czynności higieniczno-porządkowe.
8:30-9:00 – śniadanie.
9:00-10:00 – zajęcia dydaktyczne.
10:00-10:45- zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacer, obserwacje przyrodnicze.
10:45-11:00- czynności higieniczno-porządkowe.
11:00-11:30- I obiad + owoce, warzywa lub deser.
11:30-13:00- zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci (grupa najmłodsza relaks i odpoczynek).
13:00-13:15- czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do obiadu.
13:15-13:45- II obiad.
ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI
13:45-14:30 – zabawy relaksacyjne lub zabawy o niewielkim natężeniu ruchu.
14:30-17:00 – zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.
PROPOZYCJE ZAGOSPODAROWANIA CZASU PRZEBYWANIA DZIECKA W PRZEDSZKOLU:
I – co najmniej 1/5 czasu przeznaczono na zabawę.
II – najwyżej 1/5 czasu zajmują zajęcia dydaktyczne.
III – co najmniej 1/5 czasu dzieci spędzają na powietrzu.
IV – pozostałe 2/5 czasu nauczyciel może zagospodarować na:
– pracę wyrównawczą, pracę z dzieckiem zdolnym…
– czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne…
PODANE CZASY SĄ ORIENTACYJNE I ZALEŻĄ OD SYTUACJI W DANYM DNIU